تمام سکه, سکه طلا, سکه نیری, نیم سکه

خرید و فروش سکه طلا

خرید و فروش سکه طلا
Rate this post

خرید و فروش سکه طلا

خرید و فروش سکه طلا، یکی از روش‌های رایج برای افزایش سرمایه است. در این روش معامله گران انتظار دارند با خرید در قیمت پایین‌تر و فروش در قیمت بالاتر، سود خوبی کسب کنند. افراد دیگر نیز ممکن است تنها برای سرمایه‌گذاری طلا را انتخاب کنند. هر دلیلی که وجود داشته باشد، در این مقاله همه چیز راجع به سکه بهارآزادی و خریدوفروش آن توضیح داده شده است پس تا انتها این مطلب را دنبال کنید.

مزیت‌های سرمایه‌گذار در طلا

یکی از مزیت‌های سکه طلا نسبت به طلا و جواهرات این است که اجرت ساخت ندارد درنتیجه سکه را با قیمت بهتری می‌توانید بفروشید. مزیت دیگر این است که سکه نقدشوندگی بسیار بالایی دارد. برای فروش سکه نیاز به فرایند طولانی یا کاغذبازی نیست و تنها کافی است به یک مرکز معتبر مراجعه کنید. سکه یک کالای باارزش است و نباید نگران بی‌ارزش شدن آن باشید.

خرید و فروش سکه طلا
بهترین مرکز خرید و فروش سکه در شرق تهران و محله نارمک و هفت حوض

نکات پیش از خرید

سکه باید وکیوم شده باشد که نشان می‌دهد سکه اصل است و تقلبی نیست. همچنین اگر روی آن عبارت تضمین شده باشد، نشان می‌دهد توسط بانک مرکزی ضرب شده است. نکته دیگر این است که مشخصات فروشنده سکه یعنی نام و آدرس مرکز فروش درج شده باشد.

بهترین روش های خرید و فروش

در ادامه چند روش برای معامله یا سرمایه‌گذاری معرفی شده که مختص به سکه طلا هستند. خریدوفروش سنتی: مراجعه به مراکز معتبر و خرید از آن‌ها. درصورتیکه می‌خواهید عمده خرید کنید، می‌توانید از سبزه‌میدان و چهارراه استانبول تهران استفاده کنید.

خرید از بانک مرکزی: در این روش بانک مرکزی سکه را پیش‌فروش می‌کند. منظور این است که مردم سرمایه‌های خود را در اختیار بانک قرار می‌دهند و بانک مرکزی نیز در یک تاریخ مشخص سکه‌های آنان را تحویل می‌دهد.

گواهی سپرده طلا: شکلی از اوراق بهادار است که نشان می‌دهد دارند آن صاحب مقدار مشخصی سکه طلا در انبار بورس کالای ایران است. یکی از خوبی‌های این روش این است که می‌توانید به خزانه‌داری مراجعه کرده و سکه خود را تحویل بگیرید.

بازار آتی سکه و طلا: در این روش بدون داشتن یک دارایی می‌توانید با یک قرارداد به‌نوعی صاحب آن شوید. این روش مخصوص بورس و بازارهای مالی دیگر مانند فارکس است و ریسک زیادی دارد.

خرید سکه از بورس سکه نیری: بهترین خریدار و فروشنده سکه زیر نظر اتحادیه و با مجوز رسمی در محله هفت حوض تهران (میدان نبوت)

بهترین زمان خرید و فروش سکه طلا

هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند که بهترین زمان برای خرید طلا را می‌داند. قیمت طلا جهانی است و بر اساس شاخص‌های اقتصادی، سیاسی و عوامل بسیار دیگری تعیین می‌شود. اگر به دنبال معامله و خریدوفروش مداوم هستید، باید پیش از شروع کارآموزش ببینید.

درصورتیکه برای سرمایه‌گذاری به دنبال خرید سکه هستید، بهتر است در زمان‌هایی که قیمت کمی پایین می‌آید خرید خود را انجام دهید. طلا نشان داده که برای سرمایه‌گذاری طلا یک انتخاب مناسب است حتی اگر قیمت آن در برخی مواقع کمی افت کند.

نتیجه‌گیری خرید و فروش سکه طلا

در این مقاله خرید و فروش سکه طلا بررسی شد و به این منظور، در ابتدا توضیح دادیم که خرید سکه طلا چه مزیت‌هایی دارد. سپس در ادامه چند نکته برای خرید ایمن ارائه کردیم تا پیش از خرید مراقب باشید. در ادامه نیز چند روش برای سرمایه‌گذاری یا معامله سکه طلا معرفی شد که بازار آتی از همه آن‌ها ریسک بیشتری دارد.

 

1 نظر در “خرید و فروش سکه طلا

  1. سهیل باقری گفت:

    با سلام
    قصد راه اندازی طلا فروشی(سکه)دارم میخوام کم کم سکه بخرم بعد مغازه اجاره کنم
    خواستم ببینم به قیمت همکار برام سکه میفرستید؟البته اول پولش رو میریزم
    جوابم رو بصورت پیام به شماره۰۹۱۸۸۸۷۲۸۰۳روبیکا یا ایتا کنید ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *