اخبار اقتصادی, ارز دیجیتال

10 قانون طلایی برای معامله در ارز دیجیتال

معامله در ارز دیجیتال
Rate this post

راهنمای مبتدیان در معاملات رمز ارزها که قبل از شروع باید این 10 قانون طلایی در خصوص ارز دیجیتال را بدانید:

10 قانون طلایی برای معامله در ارز دیجیتال

ارز دیجیتال بر اساس اوراق (سفید) ارز بیت کوین که در سال 2008 میلادی توسط شخصی به نام ناکوموتو منتشر شد، وارد عرصه گردید.

ساتوشی ناکاموتو دنبال ارزی بود که یک هسته قدرت مرکزی در جهان باشد. ارز دیجیتال بیت کوین اولین در دنیا نبود اما هیچ ارزی نتوانست قدرت بیت کوین را بدست آورد.

در سال 2008میلادی که بحران مالی سراسر جهان را در بر گرفت، بیت کوین و سایر رمز ارزها شروع به قدرت گرفتند. اما امروز (2022 میلادی) در سرتاسر دنیا حتی صرافی ها نیز به چنج کردن رمز ارز ها اقدام میکنند.

با این حال معامله های زیادی با ارز دیجیتال در سر تا سر دنیا صورت میگیرد و حتی خود این ارز ها نیز مورد معامله قرار میگیرند.

اگر معامله در ارز دیجیتال به دقت کافی و حساب شده باشد سود خواهد داشت و در غیر این صورت سبب ضرر خواهد شد. در هر صورت بهتر است در حد توانی معامله کرد که سبب شکست منابع مالی شخص نشود.

معامله در ارز دیجیتال

10 قانون طلایی برای افرادی مبتدی که میخواهند ارز دیجیتال معامله کنند

۱۰ قانون معامله ارز دیجیتال

توجه نمایید که در این مقاله قصد داریم در خصوص 10 قانون معامله ارز دیجتال برای افراد مبتدی بپردازیم.

۱. ابتدای کار خودتان تحقیق کنید

توصیه بسیار مهم این است که ابتدا خودتان در خصوص ارز دیجیتال تحقیق کنید. زیرا هزاران نفر با هزاران عقیده درباره‌ی هزاران کوین وجود دارند. در هنگام انجام معامله، هرگز چشم بسته از افراد و حرف‌شان تقلید نکنید.

هر پروژه میتواند دارای اوراقی سفید و گروهی از افرادی باشد که برای رسیدن به اهداف‌ سو خود در تلاش هستند.

همچنین برای آگاه شدن از اصل این نوع پروژه، اوراق سفید آن را حتما مطالعه کنید. ممکن است برخی از پروژه‌ها جذاب به نظر برسند، اما در واقعیت ممکن است دور از ذهن و معقولانه باشند (سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها فقط باعث ضررتان می‌شود). پیش از شروع سرمایه‌گذاری در یک کوین خاص، به طور کامل تحقیق کنید.

۲. قبل از ورود سرمایه‌ حتما برنامه‌ریزی کنید

مرحله دوم برنامه‌ریزی گام‌های‌تان، پیش از سرمایه‌گذاری، اقدامی بسیار بااهمیت است.

هرگز با چشمانی بسته وارد این معاملات نشوید. درباره‌ی میزان سرمایه‌ای که می‌خواهید وارد معاملات ارز دیجیتال کنید به خوبی تصمیم بگیرید و بر اساس آن، پرتفوی یا سبد دارایی‌تان را آماده کنید.

به طور کلی، اگر نمی‌خواهید سرمایه‌تان را از دست بدهید، پرتفوی‌تان باید شامل کوین‌های کم ریسک باشد.

۳. نوع ارز دیجیتال خود را انتخاب کنید

شاید هزاران توکن در دنیا رمز ارز ها وجود دارند. پس، مراقب باشید و درباره‌ی کوین‌ها و تیم مربوط به آن تحقیقات کامل‌ انجام بدهید.

همچنین گیت‌هاب آن‌ها را زیر نظر بگیرید، به توییت‌های‌شان نگاه کنید، و پیش از سرمایه‌گذاری در آن‌ها، مطمئن شوید پروژه‌شان قانونی باشد.

۴. نمودار قیمت رمز ارزها را رصد کنید

نکته بسیار مهم: حتما نمودار قیمت رمز ارز را رصد کنید. زیرا بسیاری از آدم‌ها گرفتار ترس از دست دادن فرصت می‌شوند و در اوج قیمت توکن می‌خرند، و پس از آن‌که قیمت کوین شروع به اصلاح خود کرد، از همه چیز شاکی می‌شوند. پیش از اقدام به خرید یک کوین باید مطمئن شوید قیمت‌ها به اوج خود نرسیده باشند.

۵. میتوانید از اندیکاتورها استفاده کنید

ارز دیجیتال

آموزش معامله ارز دیجیتال

برای این کار هزاران نشانگر یا اندیکاتور در اینترنت وجود دارند که استفاده از بیش‌تر آن‌ها رایگان است. استفاده از این نشانگرها به کاربران امکان می‌دهند تا حدودی پی ببرند که حرکت بازار ممکن است چگونه باشد.

۶. آستانه قیمت را مشخص کنید

ارزان‌تر خرید کردن و در گرانی فروختن هدف و شعاری است که بیش‌تر آدم‌ها معمولا به دنبال‌اش هستند؛ با این‌که این جمله نادرست نیست، ولی باید از یک برنامه‌ی راهبردی‌تری نسبت به آن پیروی کنید.

بنابراین، لازم است سطوح قیمتی برای فروش در صورت صعودی شدن قیمت‌ها، یا یک سطح قیمت برای فروش در صورت نزولی شدن قیمت‌ها تعیین کنید تا متحمل ضرر نشوید.

۷. در ارز دیجیتال طمع نکنید:

به عنوان یک معامله‌گر در فضای کریپتو، بهتر است از بی‌ثباتی بازار استفاده کنید و سودهای کوتاه مدت را مورد هدف قرار دهید؛ و سپس آن‌ها را در طول روزهای مختلف با هم ترکیب کنید تا در آخر، به یک سود عالی دست یابید.

تارگت گذاری برای رسیدن به یک موفقیت بزرگ با یک کوین تصمیمی نابخردانه است و در نهایت، باعث می‌شود پول‌تان را از دست بدهید.

۸. همچنان در بازی بمانید

اکثرا افراد زیادی تسلیم می‌شوند و کوین‌های‌شان را می‌فروشند، و وقتی زمان دریافت سود فرا می‌رسد، آن‌ها هستند که ضرر میکنند. بنابراین، صبر داشته باشید و باور.

۹. حساب شده عمل کنید!

شاید 90% معامله‌گران پول‌شان را از دست می‌دهند؛ فقط به این خاطر که کنترل ندارند و طمع‌ میکنند. بنابراین، همیشه توصیه می‌شود کنترل‌شده رفتار کنید و پیش از شروع معامله یک استراتژی تهیه کنید.

۱۰. مهمترین قانون ارز دیجیتال: مراقب هکر ها باشید!

یک قانون مهم: مراقب هکرها باشید! هر چه بر این مسئله تاکید کنیم، کم است.

شاید مهم‌ترین قانونی است که شما به عنوان یک معامله‌گر باید از آن تبعیت کنید. بیشتر از ۴۰ میلیون دلار از رمز ارز توسط هکرها به سرقت رفته است. به همبن سبب توصیه می‌شود یک همیشه کیف پول سرد داشته باشید و تمام کوین‌ها یا وجوه‌تان را در آن ذخیره کنید.

بورس سکه طلا نیری

سقوط قیمت بیت کوین

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *