سکه طلا, سکه نیری

قیمت ربع  سکه 86

قیمت آنلاین ربع سکه 86
3.7/5 - (3 امتیاز)

ضرب سکه بهار آزادی با طرح جدید معروف به سکه امامی از سال ۱۳۷۰ آغاز شد. این نوع سکه که در بازار تحت عنوان سکه تمام طرح جدید عرضه می شود، یک طرف آن تصویر بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره)  و طرف دیگر آن هم تصویر بارگاه امام رضا (ع)  است.

قیمت سکه و ربع سکه 86 ( قیمت آنلاین )

قیمت ربع سکه بهار آزادی 86

 

احتمالاً شما نیز از بازار داغ خرید و فروش سکه طلا و ارز در کشور با خبر هستید و اگر تصمیم به ورود به این زمینه را دارید و برای هدیه دادن قصد خرید سکه را دارید و اطلاعاتی از تفاوت ربع سکه ۸۶ ندارید باید به این موضوع توجه داشته باشید که با اطلاعات کافی وارد این بازار شوید تا به هر اندازه از متضرر شدن جلوگیری کنید.

عیار سکه طرح جدید و قدیم و تفاوت آنها

سکه امامی و سکه طرح قدیم در عیار و وزن هیچ تفاوتی با هم ندارند و در حقیقت تفاوت قیمت آنها هیچ ارتباطی با ارزش طلای به کار رفته در آن را ندارد.

سال ضرب سکه و تاثیر آن در قیمت سکه

تا قبل از سال ۱۳۸۶ که بانک مرکزی تصمیم به حذف سال ضرب سکه را بگیرد، سال ضرب سکه در خرید و فروش سکه تاثیرگذار بود. برای مثال سکه ای که سال ضرب آن ۱۳۹۹ بود از سکه طلایی که سال ضرب آن ۱۳۹۸بود با قیمت بیشتری معامله می شد. اما از سال ۱۳۸۶ به بعد سال ضرب سکه حذف شد و اکنون قیمت سکه در بازار هیچ ارتباطی با سال ضرب آن ندارد و فقط سکه های قبل از سال ۱۳۸۶ ممکن است به علت تقاضای محدود در بازار با قیمت کمتری وجود داشته باشند.

مطالعه بیشتر: تاریخچه ضرب سکه

علت گران بودن سکه امامی در مقایسه با ربع سکه 86

همانطور که در مطلب بالا ذکر شد تفاوت قیمت در سکه طرح جدید و قدیم با عیار و وزن آن هیچ ارتباطی ندارد. در واقع این عرضه و تقاضای بازار است که شکاف قیمتی را ایجاد کرده است. در بازار خودرو مشابه این اتفاق وجود دارد. بعضی از خودروها با وجود مدل یکسان، به دلیل رنگ آن گران قیمت تر هستند و این موضوع به تقاضای بازار برمیگردد. زمانی که مردم به خرید کالایی تمایل بیشتری نشان دهند قیمت آن کالا در بازار گران تر می شود سکه امامی طرح جدید نیز در بازار طلا تقاضای بیشتری دارد و به همین علت است که گران تر معامله می شود.

تفاوت سکه های بانکی و غیربانکی

در هر کشوری  سکه ها توسط دولت و بانک مرکزی همان کشور باید ضرب شوند. سکه هایی که توسط بانک مرکزی ساخته و ضرب میشوند سکه های بانکی هستند و سکه هایی که بانکی نیستند متفرقه محسوب شده و تضمین نشده هستند. به عنوان مثال سکه بهار آزادی هم از نظر وزن و هم از نظر عیار طلا یک سکه دقیق و معتبر است اما سکه های غیربانکی امکان دارد عیار و وزن استاندارد یک سکه را نداشته باشند به همین علت است که میگویند سکه های غیر بانکی فاقد اعتبار هستند.

مطالعه بیشتر: تفاوت سکه بانکی و غیر بانکی

شکل سکه

زمانی که شکل سکه های بانکی و غیربانکی را در کنار همدیگر قرار میدهیم قابل تشخیص هستند اما در زمانی که سکه غیر بانکی تک باشد شما از کنگره ها و تصاویر کامپیوتری روی آن و این نکته که سکه غیر بانکی تخت نیست و معمولاً محدب شکل و تابدار است باید متوجه غیربانکی بودن سکه بشوید، همچنین زمانی که سکه را روی یک شیشه بیندازید باید تاب برداشتگی آن واضح باشد. در تصویر بارگاه امام رضا آجر های گنبد و مناره امام رضا یک شکل و منظم نیست، کج هستند و در یک ردیف چاپ نشده اند. در ضخامت سکه نیز جایی که محیط دایره به پایان می رسد کنگره وجود ندارد در صورتی که این موارد در سکه های بانکی کاملاً رعایت شده است.

مطالعه بیشتر: سکه ارزان قیمت برای پرداخت مهریه

نکاتی که قبل از خرید ربع سکه 86 باید بدانید

امروزه سکه زیر ۸۶ با توجه به افکار افراد به قیمت طلای خام خرید و فروش میشود و افراد مختلف از این نوع برای تهیه سکه استفاده نمی کنند، بلکه در جستجوی تهیه سکه بعد ضرب سال ۸۶ می باشند. به طوری که آنها تنها سکه هایی را که سال ضرب آنها مربوط به بعد ۸۶ می باشد را سکه می بینند و برای آن سکه ها ارزش قائل هستند. در صورتی که همانطور که گفته شد اساساً هیچگونه تفاوتی بین سکه های ضرب سال ۸۶ و زیر ۸۶ که ارزش ریالی آنها را بخواهد مورد تغییرات قرار دهد وجود ندارد. بنابراین افراد علاقه مند به خرید و فروش انواع سکه با خیالی راحت می توانند به این کار بپردازند و از توجه کردن به گفته هایی که در مورد تفاوت ربع سکه ۸۶ و سال های قبل آن وجود دارد بپرهیزند تا در این زمینه شامل آن دسته از افرادی که متضرر می‌شوند نباشند. با تشکر از همراهی شما.

 

1 نظر در “قیمت ربع  سکه 86

  1. رضا گفت:

    با سلام
    ربع سکه ای که تاریخ 1386 ضرب شده تفاوت قیمت دارد با سکه هایی که تاریخ ضرب نشده؟؟
    اگر میشه قیمت روز این سکه را بفرمایید
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *