اقتصادی, دلار و ارز

عوامل تاثیر گذار سیاسی بر قیمت ارز

عوامل تاثیر گذار سیاسی بر قیمت ارز
Rate this post

در روزهای آغازین زمستان، “قیمت دلار” تا مرز ۳۰ هزار تومان نیز پیش رفت. اما در نیمه دوم فصل زمستان امسال، این نرخ به حدود ۲۶ هزار تومان بازگشت. با این حال به نظر می‌رسد که افزایش درآمدهای نفتی طی ماه‌های اخیر و اخبار مثبت سیاسی در این عقب‌نشینی قیمت نقش اساسی ایفا کرد.

روز سه‌شنبه دلار در میانه کانال ۲۶ هزار تومان متوقف شد. جایی که می‌تواند خانه جدید دلار در روزهای پیش رو باشد. اما روند کاهشی قیمت دلار در روز سه‌شنبه به روز چهارشنبه سرایت نکرد و دیروز شاخص بازار ارز به رصد اخبار پرداخت.

همچنین برخی از تحلیلگران بازار ارز آزاد تهران، از احتمال برخورد دلار به هسته قیمتی سخت کانال ۲۶ هزار تومانی سخن گفتند.

تاثیر مذاکرات بر قیمت ارز

جوزپ بورل (مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا) از ورود مذاکرات وین به مرحله نهایی خود سخن گفت. در نتیجه آن احتمال حصول توافق در روز‌های آتی افزایش می یابد. این امر می‌تواند تاثیر بسزایی بر بازار ارز در هفته های آینده تهران داشته باشد.

با این وجود، در روز چهارشنبه ۲۰ بهمن شاخص بازار ارز در میانه کانال ۲۶ هزار تومانی به ثبات نسبی رسید. البته دلار هم در روز سه‌شنبه نوزدهم بهمن ماه رکورد کاهشی جدیدی برای خود ثبت کرد و پس از گذشت ۱۸۰ روز به سطح ۲۶ هزار و ۴۰۰ تومان رسید.

معامله‌گران ارزی بازار تهران در معاملات صبح دیروز خود، دلار را در رنج قیمتی ۲۶ هزار و ۶۰۰ تومان (که مطابق با نرخ دو روز ابتدایی هفته بود) معامله کردند.

این را هم باید اضافه کرد که دلار در بازار ارز دیروز آن‌چنان هم کم نوسان نبود. طوری‌که از ابتدای ساعت کاری بازار تا انتهای آن در بازه قیمتی ۲۶ هزار و ۵۰۰ تا ۲۶ هزار و ۷۰۰ تومان افت و خیز داشت.

منبع: تجارت نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *